مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش و تحقق عدالت آموزشی در برنامههای سال تحصیلی جدید، بر بسیج همه امکانات مجموعه تعلیم و تربیت در این خصوص تاکید کرد.
ناصر علیفر در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: پروژه مهر با هدف آمادهسازی و مهیاسازی بسترهای لازم برای بازگشایی مدارس در مهرماه پیش رو فعالیتهای خود را در کارگروههای هفتگانه در سطح استان خوزستان آغاز کرده است و در این راستا از همه ظرفیتها برای پیشبرد اهداف این پروژه بهره خواهیم برد.
بنا بر اعلام ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان در روز چهارشنبه اول مرداد، وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و ضرورت تسریع در روند ثبتنام دانشآموزان، بهویژه در پایه اول ابتدایی، گفت: با توجه به بررسیها و برخی از شاخصهای مربوط به ثبتنام نیاز به فعالیت بیشتر و اجرای برنامههای کیفیتبخشی هستیم بر این
اساس لازم است مدیران مدارس با تقسیم کار دقیق و ارتباط فعال با خانوادهها، فرآیند ثبتنام را به سرعت سامان دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشآموز پایه اول در سامانه ثبتنام شدهاند اما سرعت نهاییسازی این فرآیند رضایتبخش نیست. از همه مدیران مدارس خواسته شده است با برنامهریزی مشخص و پیگیری مداوم، نسبت به تکمیل ثبتنامها و تسهیل روند دریافت کتب درسی اقدام کنند تا رتبه استان خوزستان در این زمینه ارتقا یابد.
وی با تاکید بر نهاییسازی فرآیند ساماندهی نیروی انسانی تا ۱۵ مردادماه، ادامه داد: تمامی ابلاغهای پرسنلی باید تا این تاریخ صادر شود تا آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شود.
علیفر در ادامه از برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور خبر داد و گفت: این مانور با حضور نمایندگان ادارهکل در سطح مدارس برگزار خواهد شد و فرصتی برای ارزیابی میدانی وضعیت آمادگی مدارس در حوزههای آموزشی، اداری و زیرساختی خواهد بود.
وی با اشاره به اولویتهای مهم استان در سال تحصیلی پیش رو افزود: تمرکز ما بر ارتقای کیفیت در همه حوزهها است. از عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی گرفته تا توسعه مهارتهای علمی، اجتماعی و فنی در قالب طرحهایی مثل ایرانمهارت، حامی و شمیم، همه این اولویتها با هدف فراهم کردن فرصتهای برابر یادگیری برای همه دانشآموزان دنبال میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر تقویت مدارس فنیوحرفهای، بهروزرسانی برنامههای تربیتی، تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان، استفاده از ظرفیت پژوهشسراها و سازمان دانشآموزی گفت: مدارس ما باید به محیطهایی پویا، ایمن، یادگیرنده و هویتساز تبدیل شوند؛ جایی که دانشآموز احساس امنیت، رشد و تعلق داشته باشد.
علیفر بیان کرد: امسال توجه ویژهای به مدارس دخترانه، مناطق محروم، و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت. همچنین از ظرفیت موسسات خیریه، موسسات مردم نهاد و گروههای مردمی بهره خواهیم گرفت و علاوه بر این، از مسئولیت اجتماعی شرکتها برای توسعه زیرساختها و حمایت آموزشی بیشتر استفاده خواهیم کرد.